نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ارومیه > اخبار آموزشی > برگزاری کارگاه عملی و تخصصی تنظیم دادخواست و لوایح حقوقی و کیفری
۲۶۳ بازدید

به گزارش حوزه فرهنگی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ارومیه لایحه به نوشتارهایی گفته می‌شود که از سوی اصحاب دعوا – چه دعاوی حقوقی چه دعاوی کیفری – به مقام قضایی تقدیم می شود. لایحه دفاعیه تکمیل‌کننده عرض‌حال یا دادخواست است. لوایح فارغ از تکمیل و تفسیر دادخواست یا شکوائیه گاهی بیانگر درخواست از مرجع قضایی است. گاهی عدم تخصص در تنظیم لوایح و استفاده از واژگان تخصصی سبب می‌شود که نتیجه پرونده در عین حقانیت نتیجه عکس دهد. لوایح انواع و اقسام دارد ؛ از جمله، لوایح حقوقی و کیفری و … .

لایحه دفاعیه می‌تواند در مقام دفاع باشد یا در مقام درخواست ارجاع به کارشناسی ، تجدید نظر خواهی ، دیوان عالی کشور ، تغییر آدرس و هر نوع درخواستی به دادگاه ارائه می شود .

در این کارگاه که با دعوت و شرکت اساتید و قضات برجسته دانشگاه و دادگاه و با استقبال بی نظیر دانشجویان سایر دانشگاههای استان برگزار گردید ، دانشجویان با نحوه تنظیم دادخواست و لوایح حقوقی و کیفری ، نگارش اظهار نامه، روش تنظیم قراردادها، فن بیان حقوقی و دفاع در محاکم، شبیه سازی محاکم(مدنی)و شبیه سازی محاکم (کیفری) و …. آشنا شدند.این کارگاه در ۴ جلسه ۲ ساعتی وبا پذیرایی میان وعده و ناهار در محل مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ارومیه برگزار گردید و در پایان به شرکت کنندگان در کارگاه گواهی معتبر صادر گردید.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا