نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ارومیه > اختتامیه اولین رویداد استارت آپی فناوری در حقوق و مشاغل آینده
۴۸ بازدید

آیین اختتامیه اولین  رویداد استارت آپی فناوری در حقوق و مشاغل آینده در سطح کشور بمناسبت  سال “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” از سوی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ارومیه و مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی که ۱۲ دی ماه در سالن امفی تئاتر مجتمع علمی تحقیقاتی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی برپا گردیده بود با قراعت پیام دکتر عتباتی، رییس کل دادگستری استان با معرفی ایده های برتر به کار خود پایان داد.

در بخشی از پیام دکتر عتباتی رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی  آمده است :”اطلاع از برگزاری این رویداد علمی و فناوری خبر بسیار ارزشمندی بود که حکایت از رشد و شکوفایی رشته حقوق در ارتباط منطقی و فناورانه با بسیاری از امور اعم از اقتصادی، تجاری، اجتماعی، فرهنگی دارد و این حرکت ارزشمند را قدر دانسته و ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این استارتاپ خصوصا جهاد دانشگاهی استان، رجاء واثق دارم پشتکار و تلاش جوانان ایران اسلامی عزیز آثار و برکات مفید و کاربردی برای هموطنان عزیز به همراه خواهد داشت.”

 

دکتر امین رستم زاده، مدیر مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی استان و دبیر علمی اولین رویداد استارتاپی فناوری در حقوق و مشاغل آینده با بیان اینکه نیازهایی که امروزه کشورها با آن مواجه هستند، نیازهایی نوین و پیشرفته ای است و لازمه رفع این نیازها حرکت به سمت تفکرات پیشرفته و نوین است، افزود: استارتاپها بستر خلق ارزشهای اقتصادی هستند و برگزاری چنین رویدادهای فناورانه ای، اقتصاد کشور را به سمت اقتصادی دانش بنیان سوق می دهد.

وی نقش استارتاپها در شناسایی و رفع نیازهای جامعه را موثر دانست و ادامه داد: امروزه هوش مصنوعی، زندگی و شغلها را تغییر داده لذا ما نیز باید متناسب با این تحولات و نیازها راهبرد داشته باشیم و بهترین راهبرد اتکا به اندیشه جوانان خلاق انقلابی مومن متعهد متخصص و تحقق در راستای اهداف گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی مولفه های جهادگری سردار دلها شهید سلیمانی خاطرنشان ساخت: شهید سلیمانی با تعهد و تخصص و از همه مهمتر صداقت کرداری و گفتاری خلاقانه بهترین ترجمان از جهاد به معنی واقعی کلمه در عمل با علم خلاقانه و بصیرت بودوبهترین الگوی بومی برا نیل به اهداف متعالی برای  تحقق اهداف دانش بنیانی استارت آپی در زیست بوم نوآوری کشورمان است.

رستم زاده با اشاره به اینکه مجوز استارتاپ مذکور ۷ آبان صادر و کمیته اجرایی و علمی تشکیل و ساماندهی شد، گفت:انتخاب این موضوع پیچیده و بکر در حوزه حقوق برای رویداد با ریسک وصول ایده همراه بود که با برنامه ریزی ها و سازمان سازی موثر شاهد رویداد کیفی در این حوزه بودیم  وی  ادامه داد: راه اندازی سایت ثبت ایده، تولید محتوا، بازاریابی ایده بین دانشجویان انجام ۱۰ کارگاه علمی و عملی بین دانشجویان رشته های مختلف بیش از ۵۰۰ نفر به ساعت در طول یکماه گذشته از این کارگاهها بهره مند شدند.

وی از راه اندازی ۴ کانال در فضای مجازی با هدف تعامل با دانشجویان ایده پرداز خبرداد و گفت: در مجموع ۱۰۰ ایده به دبیرخانه این رویداد استارتاپی ارسال شد که ۵۰ ایده توسط ۱۲ داور در ۴ مرحله بررسی و داوری شد و ۳۰ ایده به مرحله نهایی رسید.

دبیر علمی اولین رویداد استارتاپی فناوری در حقوق و مشاغل آینده عدم ورود به بحث محیط حقوقی کسب و کارها را یکی از نکات مغفول توسعه مدیریت کسب و کارهای دولتی و خصوصی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با برگزاری چنین رویدادهای علمی مبحث رویکرد بین رشته ای در بحث تامل و پژوهش در محیط حقوقی مدیریت کسب و کارها رونق می گیرد.

شیوا حبیب زاده، رییس دانشگاه علمی کابردی جهاددانشگاهی ارومیه نیز در این مراسم با بیان اینکه این رویداد استارتاپی فرصت مغتنمی برای ارایه ایده های دانشحویان بود، گفت: این رویداد به شکل بین رشته ای برای دانشجویان رشته حقوق و فناوری و تمامی دانشجویان رشته های مختلف طراحی و تدوین شده بود و خوشبختانه در این دوره ایده های جالب، پر بار و خوبی به دبیرخانه ارایه شد.

وی با بیان اینکه هدف رویدادهای استارتاپی پیاده نمودن تفکر تیمی و حرکت در جهت کار جمعی به جای تفکر انفرادی در پرورش ایده ها است، افزود: آنچه که در استارت آپ مهم است تیم سازی و کار تیمی است که اکثریت شرکت کنندگان در این رویداد بخوبی توانستند رسالت خویش را به انجام برسانند.

حبیب زاده مشاغل حقوقی مبتنی برفناوری اطلاعات ، مشاغل آینده در حوزه حقوق ، مشاغل خانگی تخصصی و حقوقی بر مبنای فناوری و مشاغل بین رشته ای در حوزه حقوق و سایر رشته های دانشگاهی و خدمات نوین حقوقی و توسعه کیفی رشته های شغلی مختلف و دادرسی مجازی و فرصت های توسعه ای برای مشاغل مختلف را محورهای این رویداد استارتاپی اعلام کرد و ادامه داد: امید است برگزاری این دوره و ایده های ارایه شده گام موثری در جهت رفع دغدغه های استان بوده و فرصتی برای ایجاد اشتغال جوانان منطقه باشد.

اکبر تایوغ، مدیر روابط عمومی دادگستری کل استان و نماینده داوران  رویداد استارتاپی فناوری در حقوق و مشاغل آینده، نیز، برگزاری چنین رویدادهایی با موضوعات بدیع و تخصصی  را بسیار ارزشمند دانست و گفت: برگزاری چنین رویدادهایی یک ارتباط منطقی و ارزشمندی بین رشته های حقوق و فناوری و سایر رشته ها و محیط حقوقی آنها  ایجاد کرد که با توجه به خلاهای موجود در جامعه می توان با عملیاتی کردن ایده های ارایه شده در این رویداد استارتاپی، مشکلات و نیازهای مرتبط مرتفع شود.

وی یکی از بزرگترین مشکلات مردم استان را عدم آگاهی از مسایل حقوقی عنوان کرد و گفت: ضروری است با اتکا به فناوری های نوین که در ایده های این رویداد نیز بسیار بود با اطلاع رسانی از طرق مختلف ، آگاهی مردم جامعه را از مسائل حقوقی ارتقا دهیم تا بسیاری از آسیبهای اجتماعی موجود کاهش یابد.

تایوغ همچنین از آزادی ۶۳ زندانی در استان همزمان با سراسر کشور به نیت ۶۳ سالگی سردار سلیمانی و پویش خاتم سلیمانی خبر داد و افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته نیز ۳ نفر از مجازات قصاص نفس در استان رهایی و مورد بخشش قرار گرفتند.

لازم بذکر است این رویداد از روزهای  گذشته با برگزاری کارگاههای تخصصی فنون ارایه ایده و فناوری و تجاری سازی، کار تیمی و تیم سازی و اعتبار سنجی، طراحی بوم کسب و کار و منتورینگ و پرورش ایده ها آغاز گردیده بود.

گفتنی است از بین ایده های ارایه شده ۳ ایده اول تا سوم به انتخاب کمیته داوران بر اساس ارایه در اختتامیه رویداد  ضمن اهدا لوح تقدیر و جوایز و حمایت مرکز نوآوری و شکوفایی به عنوان ایده برتر معرفی شده و ۲ ایده چهارم و پنجم نیز مورد حمایت این مرکز(منش) قرار خواهد گرفت.

لازم بذکر است دادگستری آذربایجان غربی دانشگاه پیام نور, ارومیه دانشگاه آفاق و شرکتهای دانش بنیان نیز بعنوان مشارکت کنندگان و حامیان این رویداد بودند.

 

 

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا